Nasza historia

17 stycznia zaczynamy działalność na terenie Warszawy; najpierw uczymy tylko angielskiego i tylko osoby dorosłe, korzystamy z materiałów opracowanych przez pana Robina Callana – wydawnictwa Orchard Publishing Ltd.; powstaje nasza pierwsza placówka na Bródnie przy ul. Krakusa 2; wieść o naszych kursach szybko się rozchodzi, pod koniec roku zaczyna działać oddział na Jelonkach przy ul. Brygadzistów

Otwieramy oddział na Tarchominie przy ul. Strumykowej oraz w centrum przy ul. Kruczej;
naszymi kursami zaczynają interesować się firmy, na początku są to m.in.:
BPH PBK Doradztwo Finansowe Sp. z o.o.
Nestle S.A.
Carlson Wagonlits Travel Poland Sp. z o.o.

Otwieramy kolejne oddziały: na Ursynowie przy ul. Lokajskiego oraz Zoltana Balo, na Bielanach przy ul. Fontany, oraz w Radości przy ul. Bajkowej Do grona naszych klientów firmowych dołączają m.in.: Siemens Berlin-Chemie Menarini Polska Sp. z o.o. SHW Holter Wassertechnik Polska Sp. z o.o.
Rozrastamy się, lokal szkoły przy Kruczej już nie jest w stanie nas pomieścić, od września przenosimy się do większej siedziby przy ul. Złotej 9/15 oraz sal pomocniczych przy Złotej 7/5 Otwieramy też nowy oddział – w Ursusie

Coraz więcej firm korzysta z naszych usług m.in.: Platan Group, Centrum Systemów Informatycznych Ochrony Zdrowia, Atlanta, Aster City Cable Sp. z o.o., Snef Polska Sp. z o.o., Polskie Media SA (TV4) itd.
Otwieramy oddział na Gocławiu przy ul. Umińskiego Do grona naszych klientów firmowych dołączają m.in.: Granna Sp. z o.o., Kendromed Sp. Z o.o., Silliker Sp. z o.o., Andover Controls Sp. z o.o., Volkswagen Bank Polska S.A., itd. Prowadzimy kompleksowe szkolenie językowe kierowców autobusów wyjeżdżających do pracy za granicą zlecone przez firmę POLISH TRANSPORT, We wrześniu uczestniczymy w IV Warszawskich Targach Językowych Perspektywy 2004 Od września do naszej oferty wprowadzamy: język niemiecki, zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci (w szkole podstawowej przy ul. Brożka), język hiszpański dla dorosłych, startują pierwsze kursy języka angielskiego dla dzieci metodą SPEAK4KIDS.eu
Nasze nowe oddziały w tym roku to placówka na Woli przy ul. Płockiej oraz na Ochocie przy ul. Majewskiego Grono naszych klientów firmowych powiększa się m.in. o: BONG POLSKA SP. z o.o., Nadleśnictwo Jabłonna, Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., BRAND NATURE ACCESS sp. z o.o., HUTA L.W. Sp. z o.o. itd. Nasza oferta powiększa się o możliwość nauki języka francuskiego i włoskiego metodą bezpośrednią
Otwieramy oddział przy ul. Radzymińskiej Zdobywamy zaufanie kolejnych klientów firmowych m.in.: Yamo sp. z o.o., Stena Sp. z o.o., COPY GENERAL, SEKA S.A., Mettler Toledo, APN Promise Sp. z o.o., HSBC Bank Polska S.A. itd. prowadzimy też kompleksowe szkolenie językowe dla pracowników Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie, Bierzemy czynny udział w pikniku rodzinnym w Kawęczynie, organizowanym przez Fundację Primus Nasza oferta poszerza się o język rosyjski
Zaczynamy nauczanie dla przedszkoli, na początek jest to współpraca z przedszkolem Cypisek na Białołęce oraz Konradek na Bemowie, potem także Baby City w Wilanowie Do grona naszych klientów firmowych dołączają w tym roku m.in.: Climatic Sp. z o.o., Tesco Polska Sp. z o.o., AVNET Sp. z o.o., Polskie Centra Handlowo-Usługowe S.A. itd.
Główna siedziba szkoły zostaje przeniesiona do wygodniejszego i jeszcze większego lokalu przy ul. Zgoda 5, gdzie mieści się po dziś dzień Rok 2008 przynosi największe w historii szkoły zainteresowanie ze strony firm warszawskich, rozpoczynamy współpracę z m.in: EMUGE-FRANKEN TECHNIK, PHU SUPERTOU SP. Z O.O., FIRST DATA POLSKA S.A., CKD SENAGPO SP. Z O.O., itd.

Od września 2009 współpracujemy ze Stowarzyszeniem na Rzecz Integracji Społecznej „Pro Nobis” jako podwykonawca przy prowadzeniu zajęć z języka angielskiego i niemieckiego dla osób niepełnosprawnych,  
Nasi nowi klienci firmowi w tym roku to m.in.:
Sales Service Sp. z o.o., Logitel Sp. Z o.o., Graham Packaging Poland Sp. z o.o., Develey Polska Sp. z o.o., SEKA S.A., itd. Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej POLONUS w Warszawie (PKS),– gdzie kompleksowym nauczaniem obejmujemy kierowców autobusów warszawskich i dalekobieżnych

to rok, w którym rozpoczynamy samodzielną realizację projektów unijnych, pierwszy z nich to Akademia Profesjonalnej Pracy Biurowej edycja I współpracę z nami podejmują m.in.: Modul system, POL-RE-KON, Narodowy Bank Polski, Garets Sp. z o.o., Avery Dennison R.I.S. Polska sp. z o.o., itd. Wygrywamy tez przetarg na realizację zamówienia publicznego (nauczanie j. angielskiego) dla Burmistrza Gminy Łomianek

Kontynuujemy realizację projektu Akademia Profesjonalnej Pracy Biurowej Ed.I, oraz rozpoczynamy realizację Akademii Profesjonalnej Pracy Biurowej Ed.II i projektu Akademia Umiejętności Informatycznych i Językowych
W tym roku dołączają do grona naszych klientów m.in.:
Z.W.K. Projekty Nadzory Realizacja Sp. z o.o., Merlin.pl S.A., EDDA Sp. z o.o., itd.

To znowu rok wielu ciekawych projektów
Nasza szkoła przyjmuje podwykonawstwo w zakresie nauczania j. angielskiego w projekcie „Aktywni i samodzielni” dla Fundacji Bene Vobis; rozpoczynamy także prowadzenie zajęć z angielskiego dla nastoletnich podopiecznych Fundacji „Też chcemy żyć”,
Rozpoczynamy też współpracę przy projekcie „EURO-TAKSÓWKARZ – podniesienie kwalifikacji zawodowych warszawskich taksówkarzy” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach tego projektu szkolimy ponad 250 warszawskich taksówkarzy w zakresie praktycznego posługiwania się językiem angielskim, oraz językami niemieckim, włoskim, rosyjskim i hiszpańskim w sytuacjach związanych z obsługa pasażerów, szczególnie pod kątem zbliżających się mistrzostw w piłce nożnej; opracowaliśmy też zawartość tzw. „niezbędnika” dla każdego taksówkarza, służącego jako doraźna pomoc podczas rozmowy z pasażerem

Do grona naszych klientów firmowych dołącza ponad 20 firm m.in. Intec Billing Ireland Sp. z o.o., DO & CO Poland Sp. Z o.o., itd. Bierzemy udział w kolejnych piknikach w szkołach podstawowych – organizujemy zabawy, konkursy językowe z atrakcyjnymi nagrodami Latem tego roku przeprowadzamy w Bratysławie kompleksowe szkolenia z używania podręczników do metody bezpośredniej dla naszych szkół partnerskich na Słowacji

Uczestniczymy w konferencjach językowych organizowanych przez PASE (Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych), w tym na Kongresie 9-11 maja jako wystawca i partner sponsorujący
Przygotowujemy się do udziału w 23. Międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL we wrześniu br w Lublinie
W ofercie naszego wydawnictwa pojawia się język polski dla obcokrajowców
Otwieramy się na nowe możliwości rozwoju i współpracy kreując model współpracy franczyzowej.
Pozyskujemy szkoły partnerskie w Polsce, w Europie a także w Japonii i Brazylii

Nasz zespół

Wioletta S.

Stanowisko:
Dyrektor metodyczny

Angelika B.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Magda Z.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Ashley

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Jan K.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Zuzia

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Kasia P.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Michał

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Kasia M.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Krzysztof B.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Alicja P.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Ola I.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Kinga O.

Stanowisko:
Lektor j. angielskiego

Więcej informacji o nas:

Szkoła z naciskiem na stałą konwersację w języku obcym

Szkoła Peritus – Speed School jest wiodącą i jedną z największych i najstarszych (założona w styczniu 2000 roku) szkół językowych na rynku warszawskim specjalizującą się w nauczaniu języków obcych metodami bezpośrednimi, opartymi na ciągłej konwersacji podczas lekcji.

Nasze metody nauczania

Języka angielskiego uczyliśmy najpierw Metodą Callana (zakończyliśmy używania tej metody w 2009r. informacja), potem Metodą Direct English, a od roku 2012 metodą autorską Speak Direct English. Pozostałe języki obce w naszej ofercie to: niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, rosyjski oraz język polski dla obcokrajowców. Wszystkich uczymy z użyciem metody Speak Direct Method.

Zajęcia indywidualne oraz grupowe

Prowadzimy zajęcia grupowe i indywidualne oraz zajęcia na zlecenie firm, w tym kursy „szyte na miarę” to jest o wybranym profilu tematycznym, opracowane na życzenie konkretnej firmy. Jesteśmy wykonawcą i podwykonawcą projektów językowych. Uczymy dorosłych, młodzież oraz dzieci, zarówno w wieku szkoły podstawowej jak i wieku przedszkolnym.

Szerokie obszary nauczania

Działamy w 18 oddziałach w Warszawie. Posiadamy szkoły partnerskie w Polsce, w Europie (Słowacja, Czechy, Bułgaria, Węgry, Włochy, Hiszpania, Wlk. Brytania) a także w Japonii i Brazylii.

Nasza działalność wydawnicza

Od 2012 roku rozpoczęliśmy działalność wydawniczą. Wydajemy materiały do nauki metodą bezpośrednią do 7 języków (angielski, niemiecki, hiszpański, włoski, francuski, rosyjski, polski dla obcokrajowców). Naszym celem jest udostępnienie podręczników do nauki Metodą Speak Direct Method wszystkim szkołom językowym specjalizującym się w nauczaniu języków obcych metodami bezpośrednimi na całym świecie. Misją naszej szkoły jest prowadzenie zajęć w taki sposób aby uczeń jak najwięcej pracy w naukę języka wkładał w czasie lekcji, a nie w domu. Nasze zajęcia to maksymalne wykorzystanie czasu lekcji, to stworzenie warunków takich samych jakie uczeń miałby wyjeżdżając za granicę, do kraju w którym dany język jest językiem ojczystym. Na naszych lekcjach każdy uczeń MUSI mówić i myśleć w języku obcym. Nasze zajęcia to praktyczna nauka języka obcego.

Metoda nauczania w szkole peritus:

Metoda callana

Szkoła Peritus – Speed School w 2009 zaniechała dalszego prowadzenia zajęć metodą callana !

głównym powodem rezygnacji z nauczania tą metodą był feedback od studentów i lektorów:

cyt.

  • przestarzałe słownictwo
  • za mało pytań i odpowiedzi do przećwiczenia nowo wprowadzonego słownictwa
  • wysokie koszty materiałów
  • długi czas oczekiwania na realizację zamówień

Metoda bezpośrednia (SPEAK DIRECT METHOD)

Od 2010 roku Szkoła Peritus – Speed School realizuje nauczanie metodą bezpośrednią z użyciem podręczników SPEAK DIRECT METHOD, które spełniają oczekiwania naszych kursantów. Główne zalety metody SPEAK DIRECT METHOD:

  •  nowoczesne słownictwo
  •  bardzo duża liczba pytań i odpowiedzi
  • sprawdza rozumienie realnych artykułów, tekstów, opowiadań
  • w metodzie SPEAK DIRECT METHOD oprócz pytań i odpowiedzi (standardowy element we wszystkich metodach bezpośrednich) wprowadzone sekcje: POWTÓRZENIE, TEKST, PYTANIA DO TEKSTU, TWORZENIE PYTAŃ
  • nauka zadawania pytań !!! ( metoda SPEAK DIRECT METHOD jako pierwsza wprowadziła naukę zadawania pytań)
  • bardzo atrakcyjny koszt materiałów ( książka A4 + CD o zawartości około 200 stron to koszt 35-39zł)
  • podręczniki wyposażone są w płyty audio CD lub mp3
  • podręczniki dostępne od ręki

Metoda bezpośrednia i metoda tradycyjna - porównanie

  Metoda bezpośrednia - SPEAK DIRECT METHOD © Metody tradycyjne
1
Szybkie, dynamiczne tempo lekcji – każdy uczeń wzywany jest to wypowiedzi średnio 18-20 razy podczas 1 lekcji
Zajęcia bardziej statyczne, monotonne, uczeń ma możliwość odezwać się zaledwie kilka razyciągu lekcji
2
Największy nacisk na lekcji położony jest na naukę płynnego mówienia pełnymi zdaniami
Znaczną część lekcji zajmuje czytanie, pisanie, słuchanie nagrania z płyty
3
Lektor mówitempie mowy native speaker’a lub szybciej (ok. 230 złów na minutę), aby „oswoić” uszy kursantów z naturalnym tempem w jakim język jest używany na co dzień
Lektor często cedzi słowa, starając się w ten sposób być bardziej zrozumiałym
4
Lektor oczekuje odpowiedzi natychmiast po zadaniu pytania, nie daje czasu na myślenie, wyrabiając przez to w kursantach odruch budowania wypowiedzi automatycznie, natychmiast, bez zastanawiania się – co uczy myślenia w języku obcym
Lektor oczekuje odpowiedzi natychmiast po zadaniu pytania, nie daje czasu na myślenie, wyrabiając przez to w kursantach odruch budowania wypowiedzi automatycznie, natychmiast, bez zastanawiania się – co uczy myślenia w języku obcym
5
Uczeń pracuje przede wszystkim na lekcji, powtórek materiału jest tak dużo, że materiał zostaje wystarczająco utrwalony, bez konieczności zadawania prac domowych a tym samym obciążania ucznia dodatkowa pracą
Uczeń dużo pracuje w domu – odrobienie zadanej pracy domowej jest zazwyczaj podstawą i warunkiem efektywnego uczestnictwa w następnej lekcji w klasie
6
Lekcje bardziej opłacalne finansowo – kursant uczy się przede wszystkim w czasie lekcyjnym, za który płaci
W czasie lekcji uczeń często pracuje samodzielnie z podręcznikiem, a więc wykonując pracę którą mógłby zrobić w warunkach domowych a nie w czasie, za który płaci
7
Nie ma monotonnych czytanek, sekcji słuchania i ćwiczeń gramatycznych.
Skupienie uwagi na gramatyce - strata czasu dla osoby, chcącej nauczyć się płynnego porozumiewania się w języku obcym
8
Gramatyka uczona jest w sposób praktyczny, bez konieczności uczenia się reguł na pamięć, i za chwilę ćwiczona na żywych przykładach, a następnie utrwalana w dziesiątkach przykładów w mowie
Gramatyka często wykładana „na sucho”, ze zbyt małą liczbą ćwiczeń na utrwalenie jej
9
Uwzględnia fakt, że nauka języka nie jest stricte akademickim przedmiotem, ale umiejętnością oparta na powtórkach, na ciągłym ćwiczeniu (tak jak np. nauka gry na instrumencie muzycznym)
Często podchodzi do nauki języka jak do nauki przedmiotów takich jak przyroda czy matematyka, gdy tymczasem zrozumienie reguł rządzących językiem nie wystarczy do biegłego posługiwania się nim
10
Wysoka skuteczność oraz 4 razy szybsze tempo nauki
Długi czas nauki i brak gwarancji osiągnięcia określonego poziomu
11
Płyta dołączona do podręcznika zawiera średnio 20 godzin nagrań
Płyta dołączona do podręcznika zawiera średnio 1-2 godziny nagrań